Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická

Opava

Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická

Opava

O škole

Opavská střední integrovaná škola připravuje studenty v široké škále teoretických i praktických oborů. Do projektu jsou zapojeni především studenti a studentky obchodní akademie a ekonomického lycea.

Studenti vzkazují: Opavané se chodí koupat jinam, město dlouhodobě tratí

Myslíme si, že koupaliště v Opavě je do velké míry zastaralé a potřebovalo by řadu nejen estetických úprav. Řada lidí – ačkoliv jsou místní – si bohužel raději zajedou do nejbližšího aquparku v Kravařích nebo na koupaliště v Hradci nad Moravicí. Rádi bychom navrhli městu Opavě, aby se pokusilo shromáždit takové finanční prostředky a investovalo je do našeho koupaliště, aby Opavané byli motivováni chodit právě tam. Finance investované do rekonstrukce by se tak zcela jistě po čase vrátily. Nejde totiž jen o vzhled, ale i o neuspokojivé hygienické prostředí. Jeden z našich kamarádů se dokonce po jediné návštěvě místního bazénu nakazil infekční plísní, díky které pak skončil v nemocnici. Myslíme si, že si Opava zaslouží koupaliště, které budu vyhovovat po technické, hygienické i vzhledové stránce a jeho oprava by byla pro město zvlášť přínosná a výhledově i ekonomicky prospěšná.

Studenti 2. C, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava

Jak na atraktivnější a méně přecpané MHD v Opavě?

Mnozí z vás si již jistě všimli, že v ranních hodinách je MHD v Opavě relativně plná, avšak po zbytek dne jezdí v drtivé většině prázdná. Řada občanů si pak stěžuje, že musí v časech ve špičce cestovat přeplněnými spoji, což ale souvisí s tím, že MHD využívají pro cesty z a do zaměstnání či do školy. Oproti jiným městům jako například Zlín je ovšem MHD v jiných časech víceméně prázdná. Otázkou však je, proč nejsou lidé zvyklí využívat veřejné dopravy i v méně atraktivních časech. Lidé si však musí uvědomit, že pokud požadují zkrácené intervaly, museli by využívat MHD častěji než doposud, a dopravní podnik by musel přilákat i cestující nové, například prostřednictvím kampaně.

Dalším problémem by mohl být integrovaný dopravní systém ODIS. Ten láká cestující na využití jedné čipové karty, uplatnitelné ve vlacích, příměstských autobusek i linkách hromadné dopravy. Ten však nerespektuje příjezdy vlaků a následné přestupy na MHD. Možným řešením by bylo posunutí odjezdů MHD tak, aby byl zajištěn plynulý přestup z vlaku na hromadnou dopravu. Tím by se zároveň navýšil počet cestujících ve večerních hodinách.

Dalším možným řešením by bylo zatraktivnění MHD. Například doplněním wi-fi připojení, nákupu automatů s občerstvením nebo pořízení nových vozidel s klimatizací. To samozřejmě není jen tak, a vedlo by to k navýšení nákladů dopravního podniku, který pak muselo město dotovat na úkor jiných aktivit či podpory sportu. Pokud by se ale podařilo místní MHD více naplnit, jistě by to prospělo životnímu prostředí, tak i ulehčilo dopravě a případným kolonám.

Studenti 2. P a 2. S, Obchodní akademie a střední odborná škola logistická, Opava

Studenti se dotazovali Opavanů: většina si přeje semafor na Hradecké-Rooseveltova

Málokdo asi zná projekt „Poraď radním“, proto vás s ním chceme seznámit.

Tento projekt se zabývá politickou debatou. Vybraní studenti se naučí, jak debatovat a jak hledat příčiny a řešení místních problémů v jejich obci.

Naše skupina studentů z Obchodní akademie si vybrala problematiku frekventované křižovatky ulic Hradecká – Rooseveltova. Mnoho lidí si na tuto situaci stěžuje, avšak nikdo nic nepodnikl. Až do teď.

Nedaleko tohoto místa jsou základní a střední školy. Z toho vyplývá, že mnoho žáků a studentů tudy denně musí procházet. V největším provozu tudy člověk prokličkuje třeba až za 15 minut, což v dnešním uspěchaném životě není zrovna přívětivé. Navíc si nalijme čistého vína, že většina řidičů v tomto úseku nejezdí zrovna tak, jak by měla. Všechny tyto důvodu mohou vést k závažným událostem, nehledě na to, že mnoho lidí se zde i bojí vůbec přecházet.

Pomohly by tomuto místu semafory? Řidiči jsou proti, co na to ale chodci? Kvůli výše uvedeným důvodům jsme se rozhodli vytvořit dotazník pro obyvatele Opavy. Ten jsme sdíleli na sociálních sítích a osobně jsme se dotazovali lidí v okolí této křižovatky. Výsledky jsou následující:

Anketu vyplnilo celkem 135 respondentů, z toho 16 bylo výslovně proti vystavění nového semaforu. Zbylých 119 dotazovaných by ho zde naopak ocenilo.

Z toho je zřejmé, že lidé v Opavě by kvůli své vlastní bezpečnosti semafor chtěli a my jsme stejného názoru.

Studenti obchodní akademie a střední odborné školy logistické v Opavě